Czy warto kupić samochód z wyprzedaży rocznika?

Firmy, które mają w planach stworzenie lub rozbudowę floty pojazdów, szukają korzystnych rozwiązań pozwalających na nabycie aut w przystępnych cenach. Dlatego sporą popularnością cieszy się akcja promocyjna pod hasłem „wyprzedaż rocznika”. Chociaż faktycznie w ten sposób można zaoszczędzić minimum kilka tysięcy złotych, czy to opłacalne? Dowiedz się więcej.

Salony samochodowe największy ruch odnotowują pod koniec roku. Jest to ściśle związane z organizowaną przez nie akcją promocyjną. Wyprzedaż rocznika Toyoty czy aut innych renomowanych marek cieszy się ogromną popularnością nie tylko wśród klientów indywidualnych, ale również osób prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze czy duże firmy. To jedyna taka okazja, aby nabyć samochód dużo taniej, a co za tym idzie – zbudować flotę pojazdów firmowych niższym kosztem.

Wyprzedaż rocznika – tak czy nie?

Chociaż wyprzedaż rocznika pozwala sporo zaoszczędzić, ma też swoje wady. Minusem jest m.in. konieczność wyboru jednego z dostępnych na placu samochodów, co wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Nie zawsze uda się zdobyć konkretną wersję silnika, wersję wyposażenia czy nawet kolor nadwozia.

O ile jednak dla klientów indywidualnych ma to spore znaczenie, tak w przypadku przedsiębiorców to wartości drugorzędne. Samochód musi być bowiem przede wszystkim atrakcyjny cenowo, sprawny. Kwestie estetyczne schodzą w tym przypadku na dalszy plan.

Jeżeli więc kupujesz auto na firmę, wyprzedaż rocznika Toyoty czy innej marki może okazać się jak najbardziej korzystny.

Jak sfinansować samochód z wyprzedaży rocznika?

Zdecydowałeś się na wyprzedaż rocznika Toyoty? Nabycie auta w obniżonej cenie wcale nie obliguje Cię do dokonywania płatności gotówką. W przypadku przedsiębiorców i dużych firm, ciekawym rozwiązaniem może być leasing.

Ta zewnętrzna forma finansowania od lat cieszy się niesłabnącym powodzeniem, ponieważ:

  • pozwala osiągnąć korzyści podatkowe,
  • można liczyć na rabaty na dodatkowe pakiety,
  • nie powoduje „zamrożenia” wszystkich środków – firma nie traci płynności finansowej.

Atutem są także niskie raty dopasowane do sytuacji materialnej przedsiębiorstwa. Ich wysokość można jeszcze obniżyć – nawet o 50%. Taką możliwość daje m.in. Leasing SMARTPLAN na nowe pojazdy dostępny w ofercie Toyota Leasing.

Decydując się na takie rozwiązanie, z samochodu możesz korzystać 3-4 lata. Po tym okresie wymienisz go na nowy – bez konieczności angażowania środków własnych. Wszystko to dzięki leasingowi opartemu na wysokiej wartości rezydualnej. Nabycie w ramach wyprzedaży rocznika nie ma większego znaczenia – pojazdy marki Toyota są autami, które powoli tracą na wartości.

Dodaj komentarz