Czym jest trade marketing i co pozwala osiągnąć?
Osobna gałąź marketingu
Trade marketing to wszystkie działania marketingowe, których celem jest podniesienie sprzedaży, a także pozycji produktów w dystrybucji. Pomagają one nawiązać i zbudować relację partnerską podmiotami, które zajmują się dystrybucją produktów, a także ich promocją. Prościej mówiąc – trade marketing wspiera relację miedzy producentem a punktem sprzedaży.
Jak wdrożyć działania z zakresu trade marketingu?
Proces niezwykle trudny i wymaga odpowiedniej wiedzy i umiejętności, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie tego zadania Codemedia. Analiza sprzedaży oraz wsparcie dystrybucji produktu poprzez wykorzystanie odpowiednich narzędzi pomoże zwiększyć zasięg oferty i przyniesie odpowiednie zyski.
Korzyści płynące z trade marketingu?
Właściwa dystrybucja produktu
Proces, który rozpoczyna się w momencie produkcji, a kończy w momencie sprzedaży musi przebiegać płynnie, w odpowiednim tempie. Niezwykle istotne jest, aby klient otrzymał produkt wtedy, kiedy go potrzebuje. Nieodpowiedni czas dostawy i magazynowanie produktów mogą zatrzymać cały proces i obniżyć zyski firmy.
Ekspozycja na półce
Odpowiednie miejsce na półce w sklepie to pierwszy krok do wzbudzenia zainteresowania klientów. Według badań większość konsumentów wybiera te produkty, które znajdują się na linii wzroku oraz te, które swoją prezencją przykuwają uwagę. Dlatego trade marketing czuwa również nad wyglądem produktu – musi być on atrakcyjny, aby zainteresować klienta.
Współpraca ze sprzedawcami
Trade marketing zajmuje się również budowaniem dobrych relacji z partnerami. Plusem tego jest nie tylko punkt sprzedaży, w którym znajdą się produkty firmy, ale również możliwość przeprowadzenia analizy i sprawdzenia poziomu zadowolenia klienta.