Influencer marketing- czym tak właściwie jest i czy sprawdzi się u Ciebie?

Influencer w języku angielskim oznacza osobę wpływową, która poprzez swoje oddziaływanie ma możliwość kreowania opinii na wybrane tematy. Czym jest influencer marketing?

Influencer marketing- czym właściwie jest?

Jest to dziedzina marketingu, w której podstawą jest osoba znana w danym środowisku. Działania marketingowe bazują to głównie na rozpoznawalności tej osoby w środowisku docelowym, a także jej osobistym zaangażowaniu w promocję określonych produktów bądź treści. Najczęściej w realizacji zadań związanych z influencer marketing zaangażowani są blogerzy, vlogerzy, albo też osoby, które posiadają znane i chętnie odwiedzane konta na portalach społecznościowych.

Kiedy korzystać z influencer marketing?

Influencer marketing jest szczególnie przydatny wtedy, gdy zależy nam na promocji marki lub konkretnego produktu. Jest to specyficzna reklama, która może przynieść dużo więcej pozytywnych efektów niż reklama tradycyjna. Dlaczego? Sposób działania w przypadku influencer marketing polega na tym, że osoba znana i rozpoznawalna wśród Internautów wypowiada się na temat danej marki czy produktów. Przekaz komunikatów jest pozytywny, chociaż często utrzymywany jest w formie obiektywnej tak, aby nadać wiarygodność przekazywanym komunikatom. Wypowiedź influencera sprawia, że tworzone opinie są bardziej autentyczne i lepiej postrzegane przez społeczeństwo lub wybraną grupę docelową.

Zalety influencer marketingu

Kampanie wykorzystujące influencer marketing są regularnie monitorowane przez marketerów, by ocenić skuteczność tego środka przekazu. Okazuje się, że zalety korzystania z influencer marketingu są bardzo duże. Jakie? Dzięki kampaniom, w które angażują sie osoby znane i cenione w pewnej społeczności, reklamowany przez nie produkt postrzegany jest prestiżowy. Dzięki współpracy z influencerem kampanie zyskują autentyczność, a przez to budzą zaufanie wśród potencjalnych konsumentów. Ponadto odpowiedni dobór osoby do współpracy pozwala dotrzeć do określonej grupy docelowej, dla której przeznaczony jest produkt.

Dodaj komentarz