Inwentaryzacja środków trwałych – oprogramowanie usprawniające pracę komisji spisowej

0
193
Inwentaryzacja środków trwałych – oprogramowanie usprawniające pracę komisji spisowej

Inwentaryzacja środków trwałych to wynikający z przepisów prawa obowiązek przedsiębiorców. Podlegają mu firmy prowadzące księgowość w formie ksiąg handlowych. Spisu wszystkich środków trwałych należy dokonywać raz w roku. W niektórych przypadkach dopuszcza się możliwość badania stanu majątkowego firmy raz na cztery lata, jednak w praktyce firmy dążą do częstszego liczenia i mierzenia stanu ilościowego wszystkich środków trwałych, wraz z weryfikacją ich przydatności w prowadzeniu działalności. Dzięki temu mogą utrzymać porządek w firmie i dokładnie wiedzą, który sprzęt nie nadaje się do użytku, a który może być intensywnej wykorzystywany.

Korekta kosztów i przychodów

Przedsiębiorca musi wiedzieć, jaki jest stan majątkowy jego firmy. Musi sprawdzać, czy stan faktyczny zgadza się z informacjami zapisanymi w księgach handlowych. Ewentualne nieścisłości należy na bieżąco wyjaśniać, dokonywać korekty kosztów i przychodów.

Inwentaryzacja środków trwałych za każdym razem powinna przebiegać podobnie, dzięki czemu ryzyko wystąpienie pomyłki jest niższe. Taki sposób przeprowadzania spisu z natury daje pewność, że żaden element wyposażenia firmy nie został pominięty. Spisu z natury dokonuje komisja inwentaryzacyjna. W przypadku dużych przedsiębiorstw prace mogą zająć wiele godzin, niemniej komisja przez cały ten czas musi pracować w pełnym skupieniu. Na szczęście istnieje doskonały sposób na to, jak zaoszczędzić czas podczas inwentaryzacji. Wystarczy zainwestować w profesjonalne oprogramowanie 4MAG Inwentaryzacja (przejdź na stronę 4MAG Inwentaryzacja).

Aplikacja 4MAG Inwentaryzacja

Celem aplikacji jest usprawnienie pracy komisji spisowej, która zajmuje się podliczaniem środków trwałych, a przy tym ma wgląd w ich ewidencję. Aplikacja wykorzystuje kody kreskowe i terminale przenośne albo smartfony z systemem Android. Oczywiście konieczne jest również wykorzystanie komputera, ponieważ oprogramowanie składa się z dwóch części: na komputer PC oraz na urządzenie przenośne.

Dzięki wykorzystaniu urządzeń przenośnych, które szybko i bezbłędnie identyfikują kolejne elementy wyposażeni firmy, cała inwentaryzacja środków trwałych trwa znacznie krócej i jest wolna od błędów. Oczywiście z punktu widzenia użytkownika istotne jest także to, że aplikacja ta jest łatwa w obsłudze, ponadto umożliwia przygotowanie raportów z przeprowadzonych działań.

Nie od dziś wiadomo, że ręczne zliczanie środków trwałych jest czasochłonne i kłopotliwe. Aplikacja 4MAG Inwentaryzacja sprawia, że spis z natury przestanie być wydarzeniem, które paraliżują pracę całej firmy. Pozwala na szybkie przeprowadzenie spisu, a także na kontrolowanie stanu środku trwałych w ciągu całego roku.

Sprawna i bezbłędna inwentaryzacja środków trwałych

Dzięki nowoczesnej aplikacji proces inwentaryzacji środków trwałych przebiega znacznie szybciej i nie jest uciążliwy dla członków komisji spisowej. Przyczynia się również do eliminowania błędów, jakie zdarzały się często podczas ręcznego zliczania środków. Stosowanie aplikacji 4MAG Inwentaryzacja jest zatem korzystne dla przedsiębiorstw.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here