Inwentaryzacja środków trwałych – oprogramowanie usprawniające pracę komisji spisowej
Inwentaryzacja środków trwałych to wynikający z przepisów prawa obowiązek przedsiębiorców. Podlegają mu firmy prowadzące księgowość w formie ksiąg handlowych. Spisu wszystkich środków trwałych należy dokonywać raz w roku. W niektórych przypadkach dopuszcza się możliwość badania stanu majątkowego firmy raz na cztery lata, jednak w praktyce firmy dążą do częstszego liczenia i mierzenia stanu ilościowego wszystkich środków trwałych, wraz z weryfikacją ich przydatności w prowadzeniu działalności. Dzięki temu mogą utrzymać porządek w firmie i dokładnie wiedzą, który sprzęt nie nadaje się do użytku, a który może być intensywnej wykorzystywany.
Korekta kosztów i przychodów
Przedsiębiorca musi wiedzieć, jaki jest stan majątkowy jego firmy. Musi sprawdzać, czy stan faktyczny zgadza się z informacjami zapisanymi w księgach handlowych. Ewentualne nieścisłości należy na bieżąco wyjaśniać, dokonywać korekty kosztów i przychodów.
Inwentaryzacja środków trwałych za każdym razem powinna przebiegać podobnie, dzięki czemu ryzyko wystąpienie pomyłki jest niższe. Taki sposób przeprowadzania spisu z natury daje pewność, że żaden element wyposażenia firmy nie został pominięty. Spisu z natury dokonuje komisja inwentaryzacyjna. W przypadku dużych przedsiębiorstw prace mogą zająć wiele godzin, niemniej komisja przez cały ten czas musi pracować w pełnym skupieniu. Na szczęście istnieje doskonały sposób na to, jak zaoszczędzić czas podczas inwentaryzacji. Wystarczy zainwestować w profesjonalne oprogramowanie 4MAG Inwentaryzacja (przejdź na stronę 4MAG Inwentaryzacja).
Aplikacja 4MAG Inwentaryzacja
Celem aplikacji jest usprawnienie pracy komisji spisowej, która zajmuje się podliczaniem środków trwałych, a przy tym ma wgląd w ich ewidencję. Aplikacja wykorzystuje kody kreskowe i terminale przenośne albo smartfony z systemem Android. Oczywiście konieczne jest również wykorzystanie komputera, ponieważ oprogramowanie składa się z dwóch części: na komputer PC oraz na urządzenie przenośne.
Dzięki wykorzystaniu urządzeń przenośnych, które szybko i bezbłędnie identyfikują kolejne elementy wyposażeni firmy, cała inwentaryzacja środków trwałych trwa znacznie krócej i jest wolna od błędów. Oczywiście z punktu widzenia użytkownika istotne jest także to, że aplikacja ta jest łatwa w obsłudze, ponadto umożliwia przygotowanie raportów z przeprowadzonych działań.
Nie od dziś wiadomo, że ręczne zliczanie środków trwałych jest czasochłonne i kłopotliwe. Aplikacja 4MAG Inwentaryzacja sprawia, że spis z natury przestanie być wydarzeniem, które paraliżują pracę całej firmy. Pozwala na szybkie przeprowadzenie spisu, a także na kontrolowanie stanu środku trwałych w ciągu całego roku.
Sprawna i bezbłędna inwentaryzacja środków trwałych
Dzięki nowoczesnej aplikacji proces inwentaryzacji środków trwałych przebiega znacznie szybciej i nie jest uciążliwy dla członków komisji spisowej. Przyczynia się również do eliminowania błędów, jakie zdarzały się często podczas ręcznego zliczania środków. Stosowanie aplikacji 4MAG Inwentaryzacja jest zatem korzystne dla przedsiębiorstw.