Jak reklamować uszkodzoną przesyłkę z paczkomatu?

0
356

Skargi składane przez klientów usług kurierskich wynikają m.in. z otrzymania uszkodzonej paczki, opóźnienia realizacji dostawy oraz utraty przesyłki. Procedury reklamacyjne często mają skomplikowany przebieg i wiążą się z wieloma męczącymi formalnościami. Warto wiedzieć, w jakich sytuacjach można złożyć reklamację przesyłki oraz jakie dokumenty należy wówczas przygotować.

Postępowanie

Otwarcie skrytki paczkomatu równorzędne jest z potwierdzeniem odbioru przesyłki. Jeśli zauważymy jakiekolwiek uszkodzenia bądź zniszczenia, powinniśmy postępować według regulaminu operatora. Według ustaleń, klient powinien zgłosić problem bezpośrednio przy paczkomacie, z którego została odebrana dana przesyłka. Przy skrytkach znajduje się specjalny ekran, wyświetlający szczegółowe informacje na temat zalecanego sposobu postępowania. Przesyłka nie powinna być otwarta, a po włączeniu odpowiedniej funkcji na wyświetlaczu, paczkę należy pozostawić w skrytce, by operator mógł podjąć odpowiednie czynności w ramach składanej reklamacji. Formularz zażalenia wysyłany jest na adres poczty elektronicznej odbiorcy. Należy go wypełnić, a zatwierdzenie dokumentu uznaje się jako złożenie reklamacji. Niewypełnienie formularza spowoduje odesłanie przesyłki do nadawcy. Po zainicjowaniu reklamacji operator dokonuje komisyjnego otwarcia paczki, po czym sporządzany jest odpowiedni protokół. Do momentu złożenia skargi klientowi przysługuje prawo odbioru przesyłki z punktu oddziału operatora. Dział reklamacji ocenia zasadność zażalenia. Może on uznać rację klienta lub nie zgodzić się ze zgłaszanymi przez niego uwagami. W zależności od decyzji podejmowane są dalsze czynności.

Zniszczenie zauważone w domu

Jeśli klient nie zauważy uszkodzenia paczki w momencie jej odbioru, ale później, np. po powrocie do domu, wtedy powinien się udać do oddziału InPost w celu sporządzenia odpowiedniego protokołu szkody. Na jego podstawie składana jest reklamacja.

Szczegółowe informacje na temat sposobu składania reklamacji można znaleźć na stronie firmy sendit.pl, brokera kurierskiego, za którego pośrednictwem można korzystać m.in. z usług paczkomatów InPost.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here