Jak założyć konto na Amazon?
Jak w praktyce wygląda obsługa kont Amazon? I jak w ogóle przebiega proces zakładania konta na tej platformie? Pytania te są o tyle warte, że to jeden z największych marketplace’ów na świecie, pozwalający dotrzeć do ogromnej liczby nowych klientów.
Jak zacząć?
Na samym starcie przygotuj podstawowe informacje – dane teleadresowe firmy, dane związane z obsługą płatności oraz dokumenty potwierdzające tożsamość osoby zarządzającej kontem. Później pozostaje wybranie rynku docelowego i można zacząć wypełniać odpowiedni formularz. Ale uwaga! W przypadku sprzedaży obsługa kont Amazon musi być zarejestrowana na innym adresie e-mail, niż ewentualne konto służące do kupowania.
Dodatkowo kwestie tego, jak założyć konto na Amazon, obejmują także i takie kwestie, jak wybór planu sprzedażowego. A te są dwa – jeden przeznaczony dla sprzedawców o niewielkiej ofercie, drugi dla profesjonalnych przedsiębiorców, których sprzedaż obejmuje więcej, niż tylko kilkadziesiąt produktów miesięcznie.
Po wybraniu planu pozostaje już tylko uzupełnić wszelkie dane mogące wpływać na zaufanie kupujących, wystawić oferty i gotowe!
A co z samą sprzedażą?
Oczywiście obsługa kont Amazon nie kończy się na założeniu konta i dodaniu produktów. Te ostatnie przecież nie sprzedadzą się same, zwłaszcza, że konkurencja na tej platformie jest spora. No więc jak zwiększyć sprzedaż na Amazon? Cóż, warto stosować metody sprawdzone i w innych miejscach sprzedażowych.
Przede wszystkim oprócz manipulowania ceną (co nie zawsze jest dobrym pomysłem – prędzej czy później dochodzi się do punktu, w którym obniżona marża ledwo pokryje koszt działań marketingowych i obsługi sprzedażowej) możemy zadbać o jakość zdjęć. Te powinny być dobrej jakości i przedstawiać produkt z różnych stron – tak, aby nie pozostawić wątpliwości i niejasności.
Również opis powinien być możliwie precyzyjny, z jednej strony napisany językiem korzyści, ale z drugiej wyjaśniający wszelkie kwestie, które mogłyby budzić pytania i opóźniać moment decyzji. Przy tym wszystkim jednak całość powinna być możliwie zwięzła i napisana konkretnymi zdaniami. To nie mogą być „artykuły” na kilka tysięcy znaków. Przeciwnie, krótki opis, szybkie wyjaśnienie pytań i… słowa kluczowe, których mogą szukać użytkownicy Amazona.