Na czym polega marketing lojalnościowy dla firm?
Co zrobić żeby klient wybrał nas, a nie konkurencje? Odpowiedź wydaję się być prosta – dać mu dodatkową wartość, obiecać coś co będzie dla niego korzystne. Do wykonania tego zadania warto wykorzystać narzędzie zwane programem lojalnościowym.
Program lojalnościowy w pigułce
System ten jest zazwyczaj dość prosty i przystępny. Najczęściej polega na zbieraniu punktów za zrobione zakupy. Odpowiednią ilość tychże można w danym momencie wymienić na różnego rodzaju nagrody. Pracując nad wdrożeniem programu lojalnościowego należy pamiętać o tym, by był on nastawiony na potrzeby konsumentów, a jednocześnie na tyle uniwersalny by skorzystało z niego możliwie dużo osób. Kolejna kwestia do jasność zasad. Nikt nie weźmie udziału w czymś czego nie rozumie. Starajmy się ograniczyć ilość reguł do absolutnego minimum.
Zbudować więzi
Programy lojalnościowe mają szansę bytu tylko wtedy jeśli są odpowiednio wypromowane. Budowaniem relacji z nowymi klientami i zacieśnianiem więzi z tymi, którzy już od jakiegoś czasu są wierni marce zajmuje się tak zwany marketing lojalnościowy dla firm. Działa on na zasadzie odpowiednio sformułowanej motywacji do skorzystania z oferty. Ową motywacją mogą być nagrody rzeczowe lub przynależność do elitarnego grona klientów.
Warto pamiętać, że wykorzystując programy lojalnościowe specjaliści od marketingu nie skupiają się wyłącznie na generowaniu zysków (chociaż bez wątpienia jest to ważne), ale także na czymś co przyniesie skutki długofalowe – zaufaniu konsumenta.
Firma bez klienta, jest jak…
Porównań może być mnóstwo. Istotne jest jednak jedno – takie przedsiębiorstwo nie ma racji bytu. Dlatego też należy docenić rosnącą wciąż rolę marketingu lojalnościowego dla firm. To właśnie dzięki niemu dane przedsiębiorstwo ma szanse przynosić zyski oraz zdobyć popularność na rynku. Jeśli zaniedbamy ten element reklamy, szybko zauważymy skutki takiego działania. Oczywiście nie oznacza to od razu nagłego braku klientów, jednak brak systematycznej pracy nad budowaniem relacji z klientami kończy się ich definitywnym zerwaniem.