O czym należy pamiętać przed wynajmem biura?

0
224

Według wielu osób wynajem biura jest dużo bardziej opłacalny niż zakup nowego lokalu użytkowego na stałe. Warto pod tym kątem rozważyć kwestie związane z perspektywą rozwoju naszej firmy, posiadanymi środkami finansowymi i ilością pracowników, których chcemy zatrudnić. Po przeanalizowaniu powyższych kwestii, stojąc przed decyzją w sprawie wynajmu biura, warto kilka razy zastanowić się i przemyśleć wszystkie aspekty tej propozycji. Zapraszamy do lektury.

Lokalizacja biura

Głównym i najważniejszym aspektem związanym z taką czynnością, jak wynajem biura, jest jej odpowiednia lokalizacja. Oczekiwania w tej kwestii mogą być różne, niemniej jeżeli planujesz częste spotkania z klientami, okolica powinna być komfortowa pod względem dojazdu komunikacją miejską i samochodem. Zwróć również uwagę na komfort pracowników, dla których półtoragodzinne dojazdy do pracy mogą być sporym utrudnieniem. Ostatnim aspektem związanym z lokalizacją przestrzeni biurowej jest dostępność punktów takich jak poczta, restauracja, siłownia czy bank. Nie zamierzasz przecież tracić czasu na długie dojazdy na lunch.

Jakość i stan budynku

Odpowiedni budynek, w którym będziesz wynajmował biuro, powinien charakteryzować się eleganckim wyglądem zarówno wewnątrz, jak i od zewnątrz. Nawet jeżeli fasada nie będzie przypominała najnowszych biurowców z Wall Street, to nie powinna również odstraszać potencjalnych klientów. Obskurny blok może również znacząco wpływać na komfort pracy pracowników i odbiór całej Twojej firmy.

Przechodząc do następnego punktu, bardzo ważne jest również samo wnętrze budynku. Biorąc pod uwagę tę kwestię, pomyśl o sobie i swoich pracownikach. Elementy związane z klimatyzacją i ogrzewaniem mogą być kluczowe w kontekście skrajnie ciepłych i zimnych miesięcy.

Metraż

Kolejnym niezwykle ważnym punktem, który należy rozważyć przed wynajmem powierzchni biurowej, jest jej metraż. Pomieszczenie powinno być na tyle duże, aby pomieścić wszystkich pracowników i stworzyć im odpowiednie warunki pracy. Duży open space, kuchnia i sala konferencyjna to podstawy wyposażenia biura prężnie działającej marki.

Cena

Najważniejszy punkt każdego wynajmu związany jest bezpośrednią z ceną, jaką trzeba co miesiąc odprowadzać na konto właściciela. Korzystając z usług profesjonalnych firm posiadających pomieszczenia pod wynajem, masz pewność, że umowa skonstruowana jest w sposób przejrzysty i klarowny. Dodatkowo szefowie biurowców posiadają często zniżki na opłaty za media.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here