Poradnik nowego sprzedawcy – jak rozpocząć działalność na platformie Amazon?
Sprzedaż za pośrednictwem Internetu staje się coraz bardziej popularna, a z roku na rok coraz więcej sklepów decyduje się na to, aby przynajmniej częściowo przenieść swoją działalność na grunt cyfrowy. Są na to różne sposoby, jednak korzystanie z dużej i popularnej platformy, takiej jak amerykański gigant – Amazon, z pewnością wydaje się opcją, którą warto wziąć pod uwagę.
Niepodważalnym atutem Amazona jest ogromna baza klientów, świetne wsparcie techniczne oraz stabilne, kontrolowane środowisko, w którym łatwo jest prowadzić działalność. Niestety, wybór ten nie jest bez wad. Po pierwsze, jak można się spodziewać, sprzedawanie poprzez Amazon przyciąga wielu przedsiębiorców, stąd dość duża konkurencja – aby się wybić, należy się dobrze przygotować. Kolejną kwestią jest tu przykry fakt, że tak duża platforma jak Amazon zawsze musi mieć pewność, że zarobi na każdej takiej transakcji – musisz pożegnać się z 40% swoich zarobków, które zostaną pobrane przy tym sposobie sprzedaży.
Rzecz jasna, są to pieniądze, których Amazon wymaga w zamian za zapewnienie dobrej struktury swojej platformy i komfortowych warunków sprzedaży. Chociaż konieczność oddania tak znacznej części zarobków może być zniechęcająca, to przy prowadzeniu działalności na Amazon nadal można zarobić niemałe pieniądze – trzeba tylko sięgnąć po właściwe narzędzia.
Kapitał startowy – jak podjąć pierwsze kroki w sprzedaży?
Z uwagi na naturę platformy Amazon, konkurencja stanowi największy problem nowych sprzedawców – nowe sklepy na Amazonie powstają szybko, a amerykański gigant sprzedaży internetowej stara im się to umożliwić. Kluczem jest tutaj silne wkroczenie na rynek, do którego potrzebny jest dobry menedżer sprzedaży Amazon, a także pewien kapitał początkowy.
Dobrym przykładem niezawodnego menedżera jest ErpBox – jedno z najlepszych oprogramowań e-commerce, które sprawia, że zarządzanie sklepem internetowym staje się prostsze i mniej czasochłonne. Tego typu pomoc przyczynia się przede wszystkim do automatyzacji wielu procesów związanych ze sprzedażą, a biorąc pod uwagę to, jak skomplikowane jest etykietowanie i wyszukiwanie odpowiednich produktów na Amazon, ErpBox może okazać się prawdziwie nieoceniony.
Warto inwestować w import, gdyż zyskuje się wtedy dostęp do towarów, które nie są zbyt powszechne wśród konkurencyjnych sklepów. Nawet mała dostawa przedmiotów z Chin pozwala uczynić ofertę znacznie atrakcyjniejszą, jednak jest to już pewien wydatek, wliczając w to również koszty wysyłki.
Czy na prowadzeniu sklepu w Amazon można faktycznie zarobić?
To zrozumiałe, że po kontakcie z opłatami i formalnościami podczas pierwszych kroków na Amazon, nawet najbardziej entuzjastyczny przedsiębiorca może mieć pewne wątpliwości. Nie powinno się jednak zniechęcać – trzeba mieć tylko realistyczne spojrzenie na prowadzenie działalności na tej platformie. Konieczne jest dobre przygotowanie, analiza rynku oraz sprytne decyzje w kreowaniu oferty – jest to droga prowadząca do stabilnego zarobku, jednak trzeba włożyć w nią trochę wysiłku.