Większość firm jest świadoma faktu, że Internet jest potężnym narzędziem, które przyczynia się do zwiększenia liczby klientów, a tym samym naszego dochodu. Nie możemy jednak poprzestać na stworzeniu strony internetowej. Konieczne są działania, które sprawią, że pozycja witryny w wyszukiwarkach będzie wysoka. Dużo zależy także od pozycjonowania lokalnego – szczególnie dla małych firm stacjonarnych.
Z SEO za pan brat
Wszyscy, którzy choć trochę starają się zabłysnąć w Internecie, słyszeli choćby o skrócie SEO. To nic innego jak zaprojektowanie treści na stronie internetowej w taki sposób, by wyszukiwarki uważały ją za najbardziej wartościową, a tym samym pozycjonowały ją wyżej. Musimy w treści zawrzeć:
-
odpowiednie tytuły,
-
nagłówki wskazujące na frazy kluczowe,
-
zastosowanie pewnych fraz kluczowych,
-
zdjęcia z odpowiednimi etykietami,
-
podział na akapity,
-
słowa przyjazne dla użytkownika.
W przypadku pozycjonowania lokalnego musimy uwzględnić lokalizację naszej firmy. Prowadząc przykładowo pizzerię w Katowicach, nic nam nie da fakt, że na naszą stronę będą wchodzić mieszkańcy Warszawy. W tym przypadku dobrze jest skorzystać z firmy pozycjonowania stron w Katowicach, która zna branżę od podszewki, a także nie jest jej obcy lokalny rynek przedsiębiorstw.
Pozycjonowanie na mapach Google jest koniecznością
Jeśli szukamy jakiejś firmy lokalnej, dużą pomocą służą nam mapy Google. Wpisując odpowiednią frazę kluczową w zakładce, znajdziemy najbardziej pasujące do opisu miejsce wraz z adresem, telefonem i linkiem do strony internetowej. Ten jeden mały element potrafi wygenerować duży ruch i skierować do nas klientów zainteresowanych naszą ofertą. Dużą zaletą tego rozwiązania jest, że mapy Google są całkowicie darmowe. Wystarczy zgłosić lokalizację swojej firmy, by była ona wyświetlana w wyszukiwarce. Oczywiście szansa na to, że znajdziemy się na samej górze, jest dość nikła z początku. Dlatego zawsze starajmy się pozyskiwać oceny od użytkowników i dodatkowe linki, które prowadzą do naszej witryny WWW. Im więcej poleceń otrzymamy, tym jesteśmy bardziej wartościowi dla Google. Wracając do naszego przykładu z pizzerią, Katowice to miejsce, gdzie takich lokali znajduje się bardzo dużo. Stąd czas, który potrzebujemy do osiągnięcia szczytu w wyszukiwarce będzie znacznie dłuższy niż miałoby to miejsce przy mniejszych miejscowościach. Chyba, że wynajmiemy firmę pozycjonującą strony w Katowicach, która zna lokalny rynek. Wtedy zaoszczędzimy masę czasu.
Jak ustalić prawidłową lokalizację firmy?
By zdobyć jak największą liczbę klientów, musimy powiedzieć wyszukiwarce, gdzie nasza firma prowadzi działalność. Jeśli znajdujemy się w niewielkiej miejscowości, ale prowadzimy działania na skalę całego województwa, lepiej będzie użyć nazwy najbliższego dużego miasta albo nawet całego województwa. Z kolei prowadząc sklepik w Warszawie, możemy zawęzić obszar poszukiwań nawet do dzielnicy czy osiedla.
Zanim rozpoczniemy działania związane z pozycjonowaniem lokalnym, musimy przeprowadzić analizę naszej firmy i zastanowić się, jakich klientów chcemy pozyskać. Pamiętajmy, że taka informacja musi być jasna i klarowna. W przeciwnym wypadku nie tylko pozycjonowanie nie przyniesie zamierzonych rezultatów, ale także spowoduje to dezinformację naszych potencjalnych klientów.