Reklama na Facebooku- czy warto?

Od kilku lat marketing w dużym stopniu zawładnął internetem i obecnie jego pośrednictwo wykorzystuje się w celu budowania bazy klientów, nawiązywania z nimi kontaktu oraz komunikowania się z nimi. Wszystkie działania skupiają się na poprawie sprzedaży i rozpoznawalności marki. Podobnie, jak większość rozwiązań marketingowych, tak i reklama na Facebooku ma swoje wady i zalety.

Dlaczego warto korzystać z reklam na Facebooku?

Pierwszą i główną zaletą jest to, że w przypadku wielu branż grupy docelowe posiadają konta w mediach społecznościowych, w tym również na Facebooku. Pozwala to na łatwość komunikowania się z nimi, a co za tym idzie, poznawania ich opinii, potrzeb i uwag odnośnie produktu lub usługi. Reklama na Facebooku dostosowuje się do potrzeb firmy. Można wykorzystać różne jej formaty, w tym zdjęcie, film lub gif i dostosować je do przygotowanego przekazu i treści reklamy. Facebook to również sposób na tych, którzy blokują reklamy. Coraz więcej osób wykorzystuje specjalne wtyczki, które uniemożliwiają wyświetlanie im reklam, przez co korzystanie z innych sposobów może nie przynieść oczekiwanych efektów.

Jak nie korzystać z reklam na Facebooku?

Prawdą jest to, że samodzielne budowanie marki poprzez Facebooka bez zainwestowania może być procesem bardzo długim. Reklamy płatne pozwalają docierać do grupy docelowej znacznie szybciej, natomiast w drugim przypadku zdani jesteśmy na algorytm Facebooka, któremu zdarza się przyciąć zasięgi. Z drugiej strony to niekoniecznie zasięgi są najbardziej istotne, ponieważ to tylko zwykłe statystyki, które nie zawsze mają wpływ na poprawę wyników sprzedaży. O wiele ważniejsze jest dotarcie do potencjalnych klientów i tak działają reklamy na Facebooku. Ofertę firmy wyświetlają przede wszystkim tym użytkownikom, którzy już kiedyś odwiedzili stronę firmy lub wykazały zainteresowanie jej usługą bądź produktem. W ten sposób uzyskać można rezultaty o wiele lepsze, niż w przypadku prowadzenia zwykłego fanpage’a.

Dodaj komentarz