Reklama zewnętrzna – od projektu do realizacji

0
21

Niejeden raz spotkałeś się z reklamowym stojakiem, szyldem czy drukiem wielkoformatowym. Niejedna agencja reklamowa czy też drukarnia wielkoformatowa zaprojektowała właśnie takie cudo, a wszystko po to, aby w estetyczny sposób zaprezentować logo marki i zbudować jej wizerunek.

Przekaz poza domem odbiorcy

Reklama zewnętrzna cechuje się tym, że jest umieszczana poza domem odbiorcy. Dociera on więc do konsumenta wówczas, kiedy idzie w pracy czy robi zakupy. Nie są to więc żadne banery internetowe czy telewizyjne krótkie reklamy nadawane w przerwie filmu. Agencja reklamowa z Łodzi i innych miastach pomoże w dotarciu odbiorcy czyli potencjalnego klienta.

O konkretnej porze i w konkretnym miejscu

Ciekawym rodzajem reklamy zewnętrznej jest digital out-of-home advertising – przekaz wykorzystujący digital signage polegający na prezentowaniu informacji i reklam oraz innych wiadomości na wielkich wyświetlaczach elektronicznych zamontowanych na lotniskach, sieciach usługowych, punktach sprzedaży. Celem tej reklamy jest kierowanie wiadomości do konkretnych miejsc i o określonych porach.

Formy reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna prezentowana jest za pomocą następujących nośników:

  • szyldy reklamowe – znakują one siedziby, salony, punkty, sklepy i biura, przekazując istotne dla klienta informacje. W estetyczny sposób prezentują logo lub nazwę firmy. Rozbudowaną formą szyldu jest otok reklamowy, który wykorzystuje się przy brandingu (budowania świadomości marki) stacji benzynowych lub dużych powierzchni należących do banków.
  • litery przestrzenne – prezentują logo lub nazwę firmy. Dzięki nim można szybko zidentyfikować obiekt i skojarzyć go z konkretną firmą. Kreują wizerunek i prestiż przedsiębiorstwa, wtapiając się jako ozdoba w przestrzeń publiczną. Niejedna agencja reklamowa montuje litery przestrzenne na elewacji lub na dachu budynku. Często są także podświetlane, zwiększając widoczność popołudniami, wieczorami i nocą. Co ciekawe, występują także w wersji niepodświetlanej.
  • tablice reklamowe – najczęściej informują o firmie i oferowanych przez nią usługach czy produktach. Często prezentują nazwę firmy albo logo. Mogą być małe lub duże, naścienne albo podwieszane, niepodświetlane, a także podświetlane, ze stałą lub wymienną grafiką albo wolnostojące. Produkcja reklam jest nastawiona na różnorodnego odbiorcę.
  • ekspozytory produktowe – stojaki reklamowe. Prezentują firmę i jej produkty, reklamując markę. Często swoją obecnością zagospodarowują przestrzeń sprzedażową i eksponują różnego rodzaju produkty.
  • druki wielkoformatowe – reklama wielkogabarytowa. Wykonywana na dużych arkuszach materiału lub papieru.
  • oklejanie witryn – prosta i powszechna forma oznakowania reklamowego wykorzystywana przez drukarnię wielkoformatową. Jest to rozwiązanie bardzo tanie, dzięki czemu można z niego skorzystać a także taką reklamę wymienić na inną w zależności od potrzeb klienta. Na przykład w zależności od promocji czy zmian w ofercie przedsiębiorstwa.

Bogatą ofertę usług w Łodzi posiada firma developzone.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here