Reklama zewnętrzna w przestrzeni miejskiej

0
47
Reklama zewnętrzna w przestrzeni miejskiej

Umieszczenie reklamy w przestrzeni publicznej daje duże możliwości trafienia do odpowiedniego targetu. Trzeba rozumieć jakie są ograniczenia tego typu reklam by jeszcze skuteczniej korzystać z ich zalet. Reklama zewnętrzna z pewnością będzie wymagała dostosowania do otoczenia.

Umieszczenie reklamy w przestrzeni publicznej daje duże możliwości trafienia do odpowiedniego targetu. Trzeba rozumieć jakie są ograniczenia tego typu reklam by jeszcze skuteczniej korzystać z ich zalet. Reklama zewnętrzna z pewnością będzie wymagała dostosowania do otoczenia. Po pierwsze trzeba brać pod uwagę architekturę. W przestrzeni zamkniętej reklama działa inaczej niż w przestrzeni otwartej, a na przykład na zabytkach często w ogóle nie można jej umieszczać. Mając gęsto zaludnione centrum miasta trzeba dobrze przemyśleć gdzie i w jaki sposób umieścić bilboard reklamowy. Jedna z firm produkujących telefony komórkowe zamieszcza na przykład nie standardowe bilbordy poziome, ale bilboard ułożony pionowo, mający wymiary smartfona, w odpowiednio powiększonej skali. Często też zdarza się, że reklama jest wykorzystywana jako narzędzie do długotrwałej komunikacji z odbiorcą. Powiedzmy, że na billboardzie zostanie umieszczony najpierw plakat zapowiadający jakieś wydarzenie bez podawania szczegółów. Za kilka dni albo za tydzień pojawi się nazwa i miejsce wydarzenia. Takie reklamy sprawiają, że odbiorca jest zaintrygowany i będzie zwracał większą uwagę na billboard.

Reklama zewnętrzna ma również taką wadę, że jest podatna na działanie warunków pogodowych i akty wandalizmu. Z tym pierwszym dużo łatwiej można sobie poradzić odpowiednio dobierając materiał, na którym umieści się druk. Przed niszczeniem bilboardów przez przechodniów zazwyczaj zabezpiecza odpowiednia wysokość albo po prostu niedostępność reklamy. Pod tym względem reklamy wielkoformatowe zdecydowanie górują nad plakatami i ulotkami, które jednak muszą być widoczne, a przez to muszą być umieszczane w zasięgu wzroku widza.

Zabierając się do reklamy zewnętrznej dobrze zwrócić uwagę na to czy grafika sprawdzająca się w małym formacie działa podobnie w dużym. To co ujdzie na ulotce A6 niekoniecznie nadaje się do powiększenia do formatu A0. Za to w tym ostatnim łatwiej pokazać szczegóły niewidoczne dla odbiorcy małej ulotki.

Więcej informacji na temat billboardów reklamowych, a także możliwość zlecenia kampanii outdoor, znajduje się na stronie https://www.znajdzreklame.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here