System CRM – sposób na zarządzanie działaniami w firmie

0
34
System CRM – sposób na zarządzanie działaniami w firmie

Sukces firmy zależy nie tylko od najlepszych produktów i wysokiej jakości usług. Istotne jest również budowanie wizerunku i dbanie o odpowiednią obsługę klientów, którzy stają się coraz bardziej wymagający. Poświęcanie czasu na utrzymywanie wartościowych relacji warto potraktować jako inwestycję, która w przyszłości zaowocuje lojalnością i rekomendacjami, przekładającymi się na docieranie do szerszego grona odbiorców.

Chcąc zbudować pozytywny wizerunek firmy musimy zadbać o sprawne zarządzanie, do którego możemy zaliczyć: podział prac na projekty, oddelegowanie ich poszczególnym zespołom, założenie budżetu i oczywiście – jasno wyznaczony cel każdego projektu. Warto dbać o swoją promocję na wielu płaszczyznach, bo jak pokazują statystyki, angażowanie się w działalność w Internecie otwiera wiele szans na zdobycie wartościowych klientów. Mimo postępującej cyfryzacji, rosnących zastosowań sztucznej inteligencji i automatyzacji procesów należy pamiętać, że klient to człowiek – a człowiek to relacje. Dzięki systemom CRM jesteśmy w stanie połączyć szybkość obsługi z indywidualnym podejściem i budowaniem w odbiorcach zaangażowania. Sieć jest idealnym miejscem na reklamę pod warunkiem, że będziemy promować się w nienachalny sposób.

Obsługując klientów, każdego tygodnia odbywamy dziesiątki rozmów, wysyłamy mnóstwo maili i prowadzimy spotkania. Wielozadaniowość i natłok obowiązków mogą sprawić, że sprzedawcy zaczną się gubić, a jakość ich usług znacznie się pogorszy. Szkoda by było żeby to przez brak odpowiedniej organizacji pracy nasza marka straciła zaufanie. Jak wynika z badań, aż 50% klientów sprawdza informacje o wybranej firmie i szuka opinii wśród swoich znajomych, zanim zdecyduje się nawiązać rozmowy biznesowe z danym podmiotem.

Zastosowanie systemów CRM

Na proces sprzedaży składa się wiele etapów, z których każdy powinien być dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta. Jednak w celu obsłużenia każdej osoby, dzieli się je na grupy i tzw. persony, które są zbiorem najważniejszych danych, jakimi cechuje się nasz lead. Umiejętnie gromadząc informacje o odbiorcach, łatwiej zautomatyzujemy procesy i przygotujemy trafniejszą ofertę.

Jak wynika ze statystyk, po pierwszym spotkaniu z klientem potrzeba jeszcze minimum 5 kontaktów, by zakończyć transakcję sukcesem. Badanie ścieżki sprzedażowej odbiorcy i jego preferencji może znacznie wpłynąć na przyspieszenie procesu sprzedaży. Zbierając dane w systemie CRM, takim jak np. Salesforce, wspomożemy zespoły sprzedażowe w podejmowaniu istotnych decyzji: który moment jest najlepszy, by przedstawić klientowi ofertę? Jaki kanał komunikacji odpowiada mu najbardziej? Które oferty wybiera najczęściej? Używając najlepszych narzędzi wspomagających sprzedaż nie tylko łatwiej przekonasz do zakupu, ale również odciążysz sprzedawców, którzy zaoszczędzony czas będą mogli poświęcić na poszukiwanie nowych odbiorców.

Salesforce możesz wykorzystać m.in. do:

  • optymalizacji czasu wysyłki maili do klientów,
  • priorytetyzowania zadań,
  • przypominania sprzedawcom o nieodpisanych wiadomościach,
  • dzielenia procesów na podzadania i przypisywania odpowiednich osób,
  • sprawdzania statusów zadań,
  • pilnowania ważnych terminów i odpisywania w określonym czasie.

Dzięki wersji mobilnej do każdego z zadań możesz mieć dostęp z dowolnego urządzenia połączonego z Internetem. Dbanie o odpowiednio szybki kontakt z klientem na pewno będzie mile odebrane – nikt nie lubi czekać na ważną wiadomość czy dopraszać się o kontakt.

Salesforce – zalety w zarządzaniu zadaniami

Decydując się na CRM  Salesforce sam możesz wybrać, których funkcjonalności potrzebuje Twoja firma i z pomocą Partnera Salesforce dostosować do nich CRM. Narzędzie dostosowane do potrzeb gwarantuje pełne wykorzystanie systemu i najlepsze wsparcie dla pracowników. Wyznacznikiem udanego wdrożenia mogą być błyskawicznie generowane raporty – korzystając z systemów CRM, w wygodny sposób możesz monitorować postępy prac i badać progres. Dostęp do precyzyjnych narzędzi badających postępy ułatwi estymację czasu potrzebnego do wykonania projektu i daty ukończenia każdego jego etapu.

Zaawansowane systemy wspomagające obsługę klienta posiadają również moduł służący do komunikacji. Oparty jest on na podobnym działaniu co media społecznościowe, co przyspiesza komunikację między pracownikami poszczególnych zespołów. Salesforce Chatter daje możliwość wygodnej współpracy, również w przypadku pracy zdalnej. W jego obrębie można prowadzić konwersacje, udostępniać pliki, zbierać feedback czy przeprowadzać ankiety.

Salesforce, czyli CRM w chmurze, posiada też wiele innych przydatnych w codziennej pracy narzędzi. Wśród nich warto wymienić przede wszystkim harmonogramowanie prac, tworzenie kampanii marketingowych, opracowywanie prezentacji, ofert i materiałów dla klientów, kontrolowanie wersji dokumentów i pracę z dokumentacją. Wszystko zależy od projektu, nad którym pracują Twoje zespoły oraz od ich potrzeb. Może warto skupić się na automatyzacji zadań związanych z marketingiem i wprowadzić do zarządzania reklamami sztuczną inteligencję? Czy Twój zespół korzysta już z szablonów mailingów, jakie udostępnia Salesforce? Dowiedz się, które zadania sprawiają największe trudności i zaprojektujcie system, który ułatwi wykonywanie obowiązków! Pamiętaj, że dane zebrane za pomocą każdego z narzędzi zapisane zostaną w jednym miejscu, dzięki czemu możesz uzyskać pełny profil klienta.

Systemy CRM w chmurze gwarantują też wygodę pracy – działają zarówno z przeglądarki, jak i z poziomu smartfona czy tabletu. Niezależnie od lokalizacji i pory dnia, Twoi pracownicy będą mieli dostęp do wszystkich danych zapisanych w systemie. Narzędzia oparte o chmurę aktualizują się automatycznie, dzięki czemu zawsze będziecie pracować na aktualnych informacjach.

Podsumowanie

Dobry system wspomagający zarządzanie relacjami z klientami możemy porównać do skrzyni biegów w samochodzie. Oczywiście możesz zawsze używać tylko jedynki i dwójki, podczas gdy inni jadą na wyższym biegu. Ale czy ukończenie wyścigu na ostatnim miejscu będzie satysfakcjonujące? Na tej samej zasadzie działa zarządzanie projektami dotyczącymi sprzedaży i marketingu, które możesz realizować bez dodatkowych narzędzi, takich jak system CRM. Jednak skorzystanie z Salesforce daje dużo lepsze rezultaty i przybliża do cel.

Salesforce nada realizowanym projektom rozpędu. W zależności od wymagań, liczby osób w zespole oraz postawionych celów, możesz dostosować oferowane narzędzia do potrzeb i możliwości pracowników. Liczny wybór dodatkowych aplikacji sprawia, że Salesforce idealnie sprawdzi się we wszystkich projektach marketingowych i sprzedażowych, niezależnie od ich skali.

Nadal zastanawiasz się, czy warto wdrożyć Salesforce w swojej firmie? Skontaktuj się z ekspertami Craftware, którzy rozwieją wszystkie wątpliwości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here