Znak firmowy, czy jest konieczny?

0
154

Każda firma dąży do zbudowania własnej marki. Nie jest to proces łatwy i szybki. Czasami zajmuje wiele lat, bo najpierw trzeba zdobyć pozycję na rynku lokalnym, potem krajowym i wreszcie międzynarodowym.

Jak wykorzystać logo do budowania marki?

Na markę firmy składa się wiele elementów, przede wszystkim dobry produkt odpowiednio opakowany misją firmy, przekazem do klientów.

Kluczową rolę odgrywa także polityka firmy wobec pracowników, klientów, a obecnie także środowiska. Nawet najlepszy produkt nie będzie się sprzedawał, jeżeli pracownicy będą traktowali klientów jak zło konieczne – przejdą oni wtedy po prostu do konkurencji.

Logo, czyli symbol firmy pełni ważną, ale nie najważniejszą rolę w budowaniu własnej marki. Jest znakiem, który pozwala wyróżnić się firmie na tle konkurencji, pomaga klientowi kojarzyć produkt z firmą. Większość konsumentów jest wzrokowcami, więc szybko zapamiętają niewielkie logo. Jeśli dobrze im się skojarzy, to podczas kolejnych wyborów będą wybierać produkty tylko z tym znakiem.

Jak opracować dobre logo?

Logo, czyli znak firmowy, to rodzaj krótkiego komunikatu firmy do klientów. To właśnie z tego względu powinien być opracowany indywidualnie. Naśladowanie logo konkurencji jest jednym z największych błędów, ponieważ nie klient nie zidentyfikuje go z konkretnym produktem. Przykładem mogą być pizzerie. Prawie każda z nich w swoim logo ma kawałek pizzy. Żadna ze znanych marek samochodów nie ma auta w swoim znaku firmowym.

Rzadko zdarza się, by właściciel firmy miał gotowy pomysł na logo, jednak jeżeli tak jest, to wystarczy zlecić jego zaprojektowanie grafikowi.

Najczęściej zdarza się jednak tak, że ma jakiś pomysł, intuicyjnie wie co chce osiągnąć. W takiej sytuacji powinien nawiązać współpracę z firmą zajmującą się projektowaniem graficznym, np. RobimyLogo.pl. Zostanie mu przydzielony indywidualny grafik, z którym wspólnie na podstawie specyfiki działalności firmy, charakteru klientów docelowych, preferowanych kolorów, opracują klika projektów. Przed oddaniem do ostatecznej realizacji będzie czas na konsultacje z osobami zewnętrznymi (współpracownikami, klientami), dokonanie drobnych poprawek.

Jakie logo wybrać?

Zdecydowanie dobre logo, to logo proste w treści i kolorystyce. Powinno być łatwe do zapamiętania. Trzeba pamiętać, że będzie wykorzystywane do różnych celów i w różnych okolicznościach. W oparciu o logo zostanie stworzony projekt ulotki lub projekt papieru firmowego.

Najczęściej stosowane są trzy typy logo:

• tekstowy – logotyp,
• znak graficzny – sygnet,
• połączenie tekstu i grafiki – typograficzny.

Nie ma zasady, która mówiłaby, który z nich jest lepszy. Ważny, by było prostym i jasnym przekazem. Największe koncerny typu Pepsi Cola, Mercedes-Benz, Nike, Coca-Cola, Coco Chanel swoje logo przez dziesiątki lat tylko modyfikowały nigdy nie dokonując rewolucyjnych zmian. Mogły tak robić, bo ich logo było bardzo proste i rozpoznawalne.

Jak wykorzystać logo?

Zamawiając projekt logo dla firmy warto, zamówić go nie tylko w pliku graficznym, ale także wektorowym. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że może być wtedy wykorzystać nie tylko do umieszczania w sieci, ale także na wizytówkach, papierze firmowym, ulotkach, opakowaniach, odzieży firmowej. Plik wektorowy jest łatwy do skalowania bez utraty ostrości. Nie nadaje się jednak do wykorzystania na stronie internetowej i w aplikacjach ze względu na dużą ilość miejsca, które zajmuje.

Szczególnie małe firmy, które chcą się wyróżnić na tle konkurencji powinny zadbać o maksymalne wykorzystanie możliwości, jakie daje logo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here